...vaikka yöllä en oikein ollut nukkumatin kaveri.Kipu haavassa herätti vähän väliä ottamaan särkylääkettä,on silti ihanaa olla kotona.

Mie tähän kirjaan vähän muisteloita sairaalassaoloajasta...

Tiistai oli verikoepäivä,miun rupuset suonet tikutettiin ihan totaalisesti reijille labrahenkilökunnan pyydellessä anteeksi,ei tosin vähäpätöiset suoneni ole heidän vikansa,lääkärintarkastus oli myös tiistaina,kerrottiin siis vaihtoehdot,jotka olisi mahdolliset ja nukutuslääkäri kävi myös jututtamassa minua. Ja tiistaina kävi minulla vieraskin...
...kiitos Marika kun ehdit käydä,piristi ja lievitti jännitystäni.Ja illalla oli tiedossa kivaa,peräruiske : DMarika jätti pari huivikirjaa,joita selaisin ja merkkasin pari mukavaa ohjetta,jotka luvattiin tulostaa minulle...

Keskiviikko aamuna oli aikainen herätys,suihku ja esilääke,Diapam nukutti vähän aikaa,mutta ei juuri rauhoittanut,klo 8 kärrättiin leikkaaussaliin.Ja suonien tikutus jatkui 2 nukutuslääkärin voimin,toinen yritti toiseen ja toinen toiseen käteen,ja taas pyydeltiin kaikki toisiltamme anteeksi,kun kesti...kämmenselät,ranteet ja käsitaipeet on ihan mustana,jotenkin kuitenkin loppujen lopuksi saatiin tippaneuloja paikalleen ja uutta rauhoittavaa suoraan suoneen.Sain epiduraalipuudutuksen ja samalla kipupumppu asennettiin,maski naamalle ja nukahdus...Heräsin klo 11,30,katsoin kellosta,ja olin ihan virkkuna...sain tiedon,että olin onnekas,löydös oli hyvänlaatuinen.Aikani olin heräämössä,hereillä koko ajan ja kipupumpun ja puudutuksen vuoksi ihan kivuton ja mehu maistui.Heti osastolle päästyäni soitin Paulille ja kerroin hyvät uutiset.Pyysin illalla puudutusta pois,koska tarkoitus oli minulla ja henkilökunnalla kammeta minut seisomaan seuraavana päivänä...

Torstaina tosiaan nostettiin ensin istumaan ja siitä hiljalleen pikapesulle hoitajien kanssa,tohtori kävi kertomassa leikkauksen kulun ja lupaili sunnuntaina kotiin,joka tosin seuraavana päivänä aikaistettiin lauantaiksi,koska niin tahdoin.Liemiruoalla olin torstain ja se oli kammottavaa,mie harvoin,jos koskaan sanon ruoasta niin.

Ja perjantaina sain aamusta jo kahvia ja oikeaa leipää,puuroa ja muuta ihanaa,kyllä maistui.Ja perjantaina tuli Marika uudelleen,ja toi minulle "kukkia"...
1809232.jpg

1809235.jpg
...Lett Lopia 3 ihanaa kerää ja Pentikin kynttilää.Mie jaksoin jo köpötellä,tai oikeastaan en olisi jaksanut,mutta kävelin kuitenkin,siitä se toipuminen alkaa...

Lauantaina tuli Pauli tyttöjen kanssa hakemaan,käytiin syömässä ja ajeltiin kotiin,johon oli tullut paketti...
1809228.jpg
...vironvillaa,Aloe vera lankaa ja muuta : D Kiitos Anne!

Mie jo sairaalassa tiesin olevani onnekas,kaikki ei olleet,siellä oli nainen,jolle oli tehty samanlainen leikkaus,mutta löydös oli pahanlaatuinen,oli äiti,jolla oli liian vähän raskausviikkoja ja lapsivesi tuli pois joka toinen päivä,pienokainen vatsassa oli margariinirasian painoinen ja vain 25 cm pitkä,sillä oli äiti,joka kävi lypsämässä kallisarvoista äidinmaitoa jonkun toisen lapselle,oma lapsi oli menehtynyt...

Mie olen 4 viikkoa sairaslomalla,en saa ponnistella,en imuroida,en nostella,kyllä mie toivun,olinhan onnekas...